Stanley Glacier

31.07.2016 20:39

Konečně léto, konečně čas na podnikání  výletů a poznávání krajiny zde v Kanadě. Pomalu ale jistě zjišťuju, že veškeré plány které jsem měla, tak nebude jednoduché je uskutečnit. Našla jsem si spoustu výletů, kdy se dá chodit  na delší trekking s nocováním. Jak jsem již psala, pro každé takové nocování je potřeba udělat rezervaci. Na ty nejhezčí místa, co bych chtěla navštívit, tak jsou místa zarezervovaná 3 měsíce dopředu. Takže mě se nic netýká, když každý víkend čekám, jaké dny voln dostanu. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet dále.

Ráno sedím doma s tím, že se mi nechce pořádně nic podnikat, kromě odpočinku. Jak ale zjišťuju po obědě, počasí je velice pěkné, takže vyhledávám, kam vyrazit. Nakonec jsem vymyslela Stanley Glacier. Podle popisku se jedná o jednodušší populární túru. Takže se domlouvám s kamarádkou, že vyrazíme. Po asi 60km jsme na místě. Už když parkujeme, tak jsme překvapené, kolik je tu aut. Je kolem 16h.  Stanley Glacier se nachází v NP Kootaney. Tahle část parku je taková holá, bez lesů. Dříve tu byl požár, tak tu sou převážně stromy, které jsou ohořelé a do toho malé mladé stromky, které se snaží prorazit.

Po 2km se dostáváme konečně na maximální nadmořskou výšku toho dne a už jenom pokračujeme směrem kupředu k ledovci.  Cesta vede celou dobu po sluníčku, takže užíváme sluníčka a cítíme, jak je sluníčko silné. Po 5km se nacházíme na místě  rozhodujeme se, že budeme pokračovat další 2km na další vyvýšené místo, abychom měli lepší rozhled do okolí. Jde to pomalu, ale zvládáme to. Výhled stojí za to.

Zpáteční cesta je poněkud problémovější, protože musíme sestoupit dolů  cesta nám vede do malých kamíncích, takže to podkluzuje. Nakonec to zvládáme. Dokonce jsme se museli u vodopádu lehce brodit přes potok. Menší ochlazení pro nás, ale stojí to za to. Užíváme si pohody. Po návratu k autu se rozhodujeme, co podnikneme zítra. Předpověď počasí má být naprosto stejný. 28 stupňů, takže se domlouváme, že půjdeme spíše někam do stínu. Snad se nám to podaří.

Odkaz na fotogalerii: lucie-cestuje.rajce.idnes.cz/Stanley_Glacier%2C_Canada_2016/

Odkaz na video: www.youtube.com/watch?v=UcVL5PMrKHY

Lucie cestuje

© 2015 Všechna práva vyhrazena.