Paget Peak

16.06.2016 19:46

Týden s týdnem se sešel a mě čekají další dva dny volna. Předpověď počasí nám přeje, tak máme s Dominikem plán jasný. Vyrazit asi 10min autem za Lake Louise a pokusit se dostat na vrchol Paget Peak. Pokud se to podaří, měla by to pro mě být zatím nejvyšší hora, kterou zdolám : 2 560 m n.m. Tak hurá do toho.

Parkování nacházíme velice rychle. Jsou tu další tři auta, ale není jisté, že tihle lidi mají stejný směr jako my. Po 1,5 km je zde odbočka na Sherbrooke jezero. První 1,5km vede do kopce, ale dá se to zvládnout v pohodě. Pak nás čekají další skoro 2 km na takzvaný Paget Lookout. Jistě jste si všimli, že to není můj první Lookout. Co to tedy je? V historii to bylo místo, odkud lidé pozorovali, jestli se nešíří někde po lese požár. Je vždy vidět pěkně na protější stranu. Tenhle Lookout je jiný v tom, že zde stojí přímo domek, v kterém měli lidé pozorovatelnu.

Z vyhlídky je vidět na Wapta Lake, které se nachází pod náma a u kterého parkujeme. Dohadujeme se, jestli jezero, které vidíme v dálce je jezero O´Hara nebo jiné. Nakonec usuzujeme, že je to jiné. Z odbočky by to mělo být ještě stále dalších 12km než se člověk dostane k jezeru. Pokračujeme dále ve výšlapu. Sluníčko jako vždy pěkně praží. Cesta ubíhá pomalu a není vůbec jednoduché se vyškrábat až na konec. Dominik je rychlejší než já. Vidím jenom modrou tečku přede mnou. Tuhle horu jsem zdolávala stylem 5 kroků, pauza, 5 kroků pauza. Cesta jako vždy vcelku nijaká. Jenom člověk směřuje směrem k vrcholu po kamenech a snaží se psychicky podpořit sám sebe, aby opravdu došel až na vrchol. Pokaždé krizovka, že si říkám, proč já to vlastně dělám, proč se škrábu bůhví kam dvě hodiny, abych to pak dolů seběhla za 30min. Prostě pro ten pocit, že se nevzdávám a pro ten výhled, co mě vždy čeká nahoře. Je to prostě nádhera. Jako vždy děláme hromadu fotek a užíváme si výhledu na jezero Sherbrook.

Odkaz na fotogalerii: lucie-cestuje.rajce.idnes.cz/Paget_Peak%2C_Kanada_2016/

Odkaz na video: www.youtube.com/watch?v=c8Go9GDfCWY

 

 

Zpět

Kontakt

Lucie cestuje

© 2015 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode