Hotel a má práce
03.12.2015 23:06
Ještě před odletem do Kanady, jsem měla to štěstí, že jsem si dokázala sehnat práci společně s ubytováním. Již od začátku jsem tedy věděla do čeho jdu a co mě vcelku čeká. Měla jsem to štěstí, že jsem se dostala na hotel The Post and Spa Hotel Lake Louise. Budu zde zaměstnaná jako servírka na snídaně + obědy. Hotel se skládá z několika částí. Naleznete zde klasicky pokoje, restauraci, bar a dále bazén. Zdále se nacházejí sruby. Je zde několik typů, některé jsou malé a některé zase velké.
V pondělí 23.11.2015 mě čeká první pracovní den. Jako zaměstnanci hotelu máme 3x denně jídlo, které se podává ve speciální místnosti, která je jenom pro zaměstnance. Snídaně jsou od 7:30 do 8:30. Oběd od 11:30 do 12:30 a dále večeře od 16:30 do 17:30. Musím říci, že zázemí pro zaměstnance je zde výborné. Máme vždy studený bufet, kde se nacházejí různé druhy salátu, které si můžete zmixovat jak chcete. Hlavní jídlo? Vše jje formou bufetu, tak si můžete vše namixovat jak chcete. Je zde rýže, těstoviny, několik druhů masa, vařená zelenina, je jenom na vás, co s tím provedete. Já obvykle mívám jeden talíř jenom na zeleninu a druhý na hlavní jídlo, kde mi nedělá problém dát si špagety carbonara a k tomu rýži a nějaké další maso nebo co se zrovna najde. Obědy bývají o něco větší. Hosté mají každý den studený bufet, který obsahuje pečivo, jogurty, musli, ovoce, krupicovou kaši, dorty. Co se nesní, jde automaticky nám zaměstnancům. Takže během oběda není problém mít 3 talíře, kdy ten třetí si vytvářím sladkým pečivem, ovocem a dalšíma věcma.
A co se týče mého ubytování? Máme jedno z nejlepších zde v Lake Louise. Již od začátku jsem věděla, že budu mít samostatný pokoj a že koupelna je společná vždy pro dva pokoje. S mojí spolubydlící máme přímo takový byteček, který obsahuje společný prostor, kuchyň, koupelnu a dva pokoje. Prostředí je zde klidné.
A jak vypadali mé první dva týdny v práci? Jak jsem již psala, začala jsem v pondělí 23.11.2015. Od vedení mi bylo oznámeno, že mám přijít v normální oblečení. Že hotel je do 26.11.2015 pro veřejnost zavřený a bude se zatím provádět jenom úklid. První den jsme vymyli v restauraci a v naší service area všechny police a nastalo leštění sklenic. Člověk by nevěřil, kolik sklenic se zde najde. The Post hotel je známý tím, že má největší sbírku vín. Nachází se zde 2 700 druhů. Nejstarší víno je z roku 1923. Nejdražší víno stojí 10 000 dolarů (asi 190 000 Kč za lahev). V dalších dnech stále probíhá úklid, příprava stolů a zároveň školení, kdy máme ochutnávku piva, další den ochutnávka vína a jak správně takové víno servírovat. Mě se tohle moc netýká, protože dělám snídaně. Učím se systémem, jak správně zadávat objednávky. Regulérní pracovní den mi začíná v pátek. Každý pracovní den pracuji od 6 do 14:30. Od 6h do 7h ráno se připravuje bufet, připravuje se čerstvá káva a další tyhle věci, které se připravují v service area. Většinou v 6:45 máme hotovo a máme čas na naši snídani. Systém je zde jiný. Já vlastně jenom beru objednávky, nosím jídlo a dále přijímám platbu. Dále zde máme hostesky, které uvádějí hosty ke stolu, nabízejí jim čaj, kávu nebo džus. Poté co usadí hosta, tak se mrknou, kdo obsluhuje tuhle sekci a jdou to nahlásit číšnici, že má hosta. Mezitím my jsme v service area, kde děláme další potřebné věci okolo. Pokud pro mě přijde hosteska, tak jdu ke stolu a beru od zákazníka objednávku. Není to jednoduché. Kanadské snídaně jsou dosti rozdílné. Zaprvé nejsou v ceně ubytování, a za druhé jsou Kanaďani dosti vysazeni na teplé snídaně, která z 90% obsahuje vajíčka. Pokud si host objedná něco, co obsahuje vajíčka, tak se musím informovat, jak by rád svoje vajíčka, zda míchaná, vajíčka na tvrdo, volské oko a další, a další a k tomu se ještě zeptat, zda vajíčka uvařená na jemno, středně nebo na těžko (nevím, jaké jsou pro to přesně termíny v češtině, protože já osobně vajíčka nemusím). Dále se ještě informuju, jaký typ toustu by rád (máme na výběr asi z 8 druhů). Dále si k tomu host může doobjednat další věci (slaninu, klobásky, brambory …). Hned jak přeberu objednávku jdu do service area, kde vše zadám do počítače. Objednávka se odešle do kuchyně a já jdu mezitím připravit toust pro hosta. Toust vložím do toustovače minimálně 3x, protože je všichni mají vesměs rádi křupavé. Namažu máslem, rozpůlím a čekám na výdej mého jídla, které pak odnáším zákazníkovi. Po několika minutách se zeptám klasicky, jestli je vše v pořádku. Většinou ano. Někdy chtějí maximálně kečup. Pokud dojí, ptám se, zda můžu nabídnout něco dalšího, pokud ne, tak odnáším talíře a v service area tisknu účet, který odnáším hostovi. V Kanadě je uzákoněno, že servírky musí dostávat dýška ve výši 15%. Jsou zde 3 možnosti, jak platit. První možnost, že se to napíše na hostovo pokoj (vše vyplňuje host, číslo pokoje, svoje jméno, podpis a ještě zde udává, kolik mi dá na dýšku). Další možnost je platba kreditní kartou, kdy host zase sám zadává, jaká je výše mého dýška. Další možností je platba penězi. Snídaně se podávají od 7 do 11h. V 11h sklízíme studený bufet a pokud nikdo není v restauraci, tak jdeme na oběd. Pokud je ještě někdo v restauraci, tak se na obědech střídáme. Obědy jsou od 11:30 do 14h. Ještě se nám nestalo, že by někdo přišel v 11:30. Pokud jste na obědě a přijde zákazník, tak za Vámi přijde hosteska, že máte zákazníka. Ve 14h, pokud již nikdo není v restauraci, se restaurace zavírá. Pro nás to znamená vysávání, úklid service area a udělat cashout, kdy zjistím, kolik mi bude vyplaceno na dýškách. Vše s účtenkami odnáším na recepci, kde mi vyplácejí okamžitě moje dýška. Tím pro mě pracovní doba končí. Někdy končíme přesně ve 14:30 a někdy později. Vše je ale proplaceno do koruny.